środa, 10 lipca 2013

Ciasto marchewkowe z serkiem mascarpone

 
 
 
Składniki:
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 i 1/4 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szklanka orzechów włoskich
  • 2 szklanki startej marchwii
 
Wykonanie:
 
Przesianą przez sitko mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem. Ubić jaja z cukrem. Najlepiej mikserem. Do ubitej masy dodawać naprzemiennie mąkę (z proszkiem, sodą i cynamonem) z olejem. Podczas dodawania składników cały czas miksować. 
 
Na koniec dodać posiekane orzechy i marchew. (Mieszam łyżką)
 
Wysmarować formę masłem i obsypać mąką. Wyłożyć ciasto do formy. Piec 50-60 minut w 180ºC z termoobiegiem. Po upieczeniu wyjąć z formy, ostudzić (koniecznie!). Schłodzić w lodówce.
 
Przeciąć ciasto podłużnie. Wysmarować dolną część serkiem mascarpone. (Ja dodatkowo dodałam pokruszone mini bezy i wymieszałam). Nakładać według uznania. Ja zużyłam dwa opakowania serków po 250g.
Smacznego! :)
 
 
 
Przed...

 i
 Po :)
 
 
 
 
I jeszcze jedno! W przypadku mojego ciasta podwoiłam każdy składnik oprócz sody :) 

1 komentarz:

  1. Pare razy jadlem ciasto marchewkowe ale to wyglada naprawde przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń